Pages

MaSYgHuL (SuKa DuKa) HaTiKu.........

HiDuPku........PeRjaLaNaNku.........DeStinAsiku......

Muqaddimah

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيم (Bismi Llâhi r-rahmâni r-rahîm)

"Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani"

My Life......Hidupku
My Journey......Perjalananku
My Destinations..........Destinasiku

Sedihku sakitku ku terima,Ku rela ku pasrah jalanku,Ini suratan aku dicuba,Demi rahmat-Mu ku memohon

Kenapa susah untuk memaafkan dan kenapa susah lagi untuk melupakannya....

Thursday, February 3, 2011

Baru nak mula buat blog

            Assalamualaikum......Hai, hari ini saya baru mula belajar untuk buat blog, itupun daripada Azizi Bin Rosli hahaha...


KENANGAN 2009 - stanza (rangkap kehidupan).....




Sambutan besday kat Ofis...........




Kek n bunga dari yang tersayang.........Apa pun

Segala-galanya berakhir sudah........Antara aku dan dia........Segala-galanya ketentuan ALLAH...Segala-galanya di tangan ALLAH...........

Ya Allah.....

Mampukah aku untuk hidup tanpa dia....
Mampukah aku meneruskan hidup dengan memori dan kenangan aku dan dia.......
Bagaimana untuk melupakan memori dan kenangan aku dan dia.........
Mampukah aku bahagia dan gembira seperti dia.........
Akan adakah kebahagiaan dan kegembiraan untuk ku seperti dia......
Sampai bila aku akan terus mencintai dia....
Sampai bila aku akan berhenti mencintai dia.......
Tabahkan lah aku menghadapi dugaan dan cubaan Mu............
Adilkah dia dengan mengatakan dia adalah Mahathir Adil..Adil kah dia atas pa yang dia buat padaku..........

Apa pun aku bersujud pada Mu Ya Allah....

Lirik Lagu PadaMu Ku Bersujud – Afgan

Ku menatap dalam kelam
Tiada yang bisa ku lihat
Selain hanya nama-Mu ya Allah

Esok ataukah nanti
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah

Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
Hamba-Mu yang slalu bertakwa

Ampuniku ya Allah
Yang sering melupakan-Mu
Saat Kau limpahkan karunia-Mu
Dalam sunyi aku bersujud


Kenapa aku suka tengok "Stanza Cinta" nie..Sebab aku rasa pa yang disampaikan oleh penulis dia..nak sama ja ngn perasaan aku......tapi apa pun perjalanan dan dugaan adalah berlainan....Aku pernah jugak merintih macam ne.....
Sehingga pernah dia (aku) merintih hiba, “Ya Allah...apakah tiada yang namanya bahagia itu untukku didunia ini?? Kenapa hidup ini sering tidak menyebelahi diriku? Andai dengan segala derita ini Engkau ingin menghapuskan segala dosa-dosaku, alangkah ringannya penderitaan ini. Andai dengan derita ini Engkau ingin selamatkan aku dari neraka-Mu dan memasukkan aku kedalam syurga-Mu yang kekal abadi..alangkah indahnya penderitaan ini”

“Ya Allah….segalanya kuserahkan kepada-Mu. Aku hanya hamba-Mu yang kerdil yang tidak bisa berbuat banyak. Biarlah Engkau yang memilih cinta dan memilih kehidupan untukku. Aku tidak ingin memaksa Engkau memberikan apa yang aku mahu…berikanlah apa yang terbaik menurut ilmu-Mu itu padaku. Kerana seluruh hidupku..cintaku..dan nyawaku adalah milik-Mu yang mutlak dan hakiki!!!!” – Amni Sorfina


Putera Impian ku...............My Soulmate......

Siapakah Kau........
Dimanakah Dikau.............
Mampukah aku terus bersabar dan terus bersabar menanti kehadiranmu..............
Sampai bila aku harus menanti....kekadang penantian nie amat menyiksakan hati ini...........
Mampukah Dikau mengembirakan dan membahagiakan aku...............
Adakah penantian ini tidak akan merugikan aku....


Apa pun aku Pasrah dan Reda di atas ketentuanMu dan TAKdir Mu (Qadak dan QadarMu).....moga ada Hikmah untuk ku suatu hari nanti..........

Terima Kasih Ya Allah...Memberi aku pentunjuk tentang kebahagian dan kegembiraan dia apa pun ku doakan dia terus berbahagia dan bergembira.......

0 comments:

Post a Comment