Pages

MaSYgHuL (SuKa DuKa) HaTiKu.........

HiDuPku........PeRjaLaNaNku.........DeStinAsiku......

Muqaddimah

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيم (Bismi Llâhi r-rahmâni r-rahîm)

"Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani"

My Life......Hidupku
My Journey......Perjalananku
My Destinations..........Destinasiku

Sedihku sakitku ku terima,Ku rela ku pasrah jalanku,Ini suratan aku dicuba,Demi rahmat-Mu ku memohon

Kenapa susah untuk memaafkan dan kenapa susah lagi untuk melupakannya....

Tuesday, March 13, 2012

Pi TeNgOk RuMaH......

                    Baru-baru nie kawan ofis nama manja dia kak bid tak jadi nak ambik satu rumah kat Bertam nie coz dia dah dapat rumah kos rendah kat Bertam Perdana dan harganya pun leh tahan jugak la baru ja RM42,000 so dia tolak ar satu rumah nie..memandangkan aku pun masih lagi duk ushar rumah untuk dijadikan aset atau investment untuk masa depan so aku ajak la akak aku pi tengok rumah nie yang harganya RM150,000 jugak la sebulan dalam RM650 jugak la yang perlu aku bayar, heheee...........pas nie dalam poket duit gaji tinggai sikit ja la tapi pa nak buat kalau aku tak ambik rumah makin lama makin meningkat harganya takut lama-lama aku tak mampu nak beli la....kat atas nie gambar rupa rumah show house dan rumah yang dah siap di bina..memandangkan kak bid nie dah booking rumah yang kebelakang sekali so rumah tu still dalam pembinaan lagi....rumah yang belakang tu pun aku tengok jugak tapi tak boleh nak gi dekat sangat coz jalan lecah sangat la coz jalan tar lum siap lagi la rumah tu pun baru depa duk wat..bila sampai ja kt Bertam tu tercari-cari jugak la Taman Putera Bertam nie coz lum ada signboard pun so aku pun pi la ke hujung Bandar Putra Bertam tu nasib jumpa rumah nie, aku pun tak dak wat apointment ka apa ka ngn pemaju or salesman kat situ so aku pun redah ja nasib la betoi just tengok kat papan tanda merancang bina rumah kat situ rupanya betoi ada nama pemaju kat situ...bila pi tengok kat rumah show house tu ada lak courtyard (tak tau ejaan betoi dia) ada kat dalam rumah tu so confirm betoi tu la rumahnya.......

            Bila masuk kat dalam rumah tu sempat jugak aku snap gambar-gambar keadaan dalam rumah nie untuk ditunjukan kat kengkawan aku dan kat mak dan akak aku...aku pun rasa berkenan tengok rumah tu..berbaloi dengan harganya....cuma sedih tak dak tanah...memandangkan aku minat tanam pokok so kena tanam dalam pasu ja la pas nie, sedih tul..apa nak wat aku kena la faham zaman makin moden tanah pun dah tak dak klu nak beli tanah lot pun mahal jugak dah la kecik ja....harap-harap dapat la booking rumah nie...so sekarang still dalam perbincangan dengan pemaju..moga dapat la rumah nie.....


                    Semoga aku dapat beli rumah nie untuk investment atau untuk wat harta sendiri tapi dalam hati mengharap sangat satu hari nanti aku dapat beli tanah lot yang disekeliling rumah leh ada tanah yang luas untuk tanam pokok dan rehat-rehat diluar sambil dapat hirup udara segar..Amin......

0 comments:

Post a Comment