Pages

MaSYgHuL (SuKa DuKa) HaTiKu.........

HiDuPku........PeRjaLaNaNku.........DeStinAsiku......

Muqaddimah

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيم (Bismi Llâhi r-rahmâni r-rahîm)

"Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani"

My Life......Hidupku
My Journey......Perjalananku
My Destinations..........Destinasiku

Sedihku sakitku ku terima,Ku rela ku pasrah jalanku,Ini suratan aku dicuba,Demi rahmat-Mu ku memohon

Kenapa susah untuk memaafkan dan kenapa susah lagi untuk melupakannya....

Thursday, March 22, 2012

DaH BoOkiNg RuMaH...


                    Alhamdulilah......akhirnya.....aku nak ucapkan terima kasih kepada Miss Suzanne Lee daripada Desa Termamaju Sdn Bhd kerana memberi rumah nie kat aku....Pada 21 hb Mac 2012 aku dapat call daripada Miss Suzanne yang menyatakan rumah yang aku gi tengok ari tu adalah milik aku so dia suh la aku gi pejabat dia 22hb mac untuk bayar booking RM1,000 untuk pemaju dan Rm500 untuk lawyer...seperti perjanjian aku pun gi office nie kat Jalan Raja Uda tempat yang dah bertahun aku tak lawat nie untuk buat pembayaran nie takut rumah nie dapat kat orang lain........lega rasanya...bila dah setle wat pembayaran kat Miss Suzanne aku kena gi jumpa lawyer lak untuk sign aggrement........so dah booking ar rumah nie atas nama aku....heheee.........sukanyer.........

28.03.2012....Jumpa lawyer untuk sign sales n purchase agreement...nie adalah step yang kedua untuk beli rumah....kat tempat lawyer nie jumpa lak ngn Miss Quah yang jaga kes untuk perumahan aku nie, so dia cakap dalam masa 2 minggu lagi dia akan hantar surat untuk ambik SnP yang telah di stamping..kemungkinan harga stamping dalam RM3,000 macam tu tapi tu lum confirm lagi coz dia kata kena tunggu offer loan pulak selepas setle stamping....wah..macam-macam jugak belajar cara nak beli rumah nie, almaklumlah pertama kali..hehee......pa pun berjalan lancar...

28.04.2012.... Pi pejabat Lawyer ambik SnP yang telah distamping untuk wat pinjaman loan

11.05.2012......settle aply loan housing Pinjaman Perumahan.......

28.05.2012......dapat Kuiri daripada Pinjaman Perumahan lak kata tak dak salinan Hakmilik strata /Individu, so terpaksa pi ambik lak kt lawyer..aduh..ingat dah setle loan ada kuiri lak rupanya.......

Dan lepas settle segala-galanya nah nie bil dari lawyer..hehhee...pa lagi kena pi bayar la..hahaha.....leh tahan gak lawyer punya cas nie...




0 comments:

Post a Comment