Pages

MaSYgHuL (SuKa DuKa) HaTiKu.........

HiDuPku........PeRjaLaNaNku.........DeStinAsiku......

Muqaddimah

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيم (Bismi Llâhi r-rahmâni r-rahîm)

"Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani"

My Life......Hidupku
My Journey......Perjalananku
My Destinations..........Destinasiku

Sedihku sakitku ku terima,Ku rela ku pasrah jalanku,Ini suratan aku dicuba,Demi rahmat-Mu ku memohon

Kenapa susah untuk memaafkan dan kenapa susah lagi untuk melupakannya....

Sunday, October 9, 2011

CaT ShOw 2011 di ViLLaGe MaLL SuNgAi PeTaNi.........

CAT SHOW 2011
VILLAGE MALL SUNGAI PETANI
                     Hari Sabtu, 8 Oktober 2011 telah diadakan Cat Show 2011 di Village Mall Sungai Petani anjuran Kelab Kucing Malaysia dan sponsor dari 1st choice..Rasa macam dekat ja Sungai Petani nie dari rumah aku di Penang tapi jauh la jugak.. Bertolak dari rumah dalam jam 2.30 petang mengambil masa dekat-dekat 45 minit jugak nak sampai ke Village Mall nie.  Bagi sesiapa yang tak pernah pergi ke Village Mall Sungai Petani boleh la naik highway PLUS je dan kuar tol Sungai Petani Utara ja senang..Pas tu ambik kiri kat traffic light yang pertama sekali pas bayar tol..Dari Tol Sungai Dua ke Tol Sungai Petani Utara nie kena bayar  RM4.50 ja kalau menaiki kereta.  Lepas ambik kiri terus ja sampai nampak Village Mall nie sebelah kanan teruskan lagi pas tu wat ja pusingan U untuk ke Village Mall nie. Village Mall nie selepas RFC dan Selepas Village Mall nie ada Tesco...Mudah kan landmarknya..So tak yah risau mesti tak sesat punya la....

                   Mula-mula sampai risau jugak kalau kami terlewat sampai ka tapi nasib baik la tak lewat coz pertandingan untuk pakaian kucing belum dimulakan.  Alhamdulilah pertandingan pakaian tu start kui 4.45 petang so sempat la tengok.  Mula-mula pi tengok dulu kucing-kucing dalam cage ...ada la kat 60 ekor kesemuanya yang dalam cage dan tak semua masuk untuk pertandingan pakaian  kucing nie... Macam-macam pakaian la si kucing nie pkai....

               Kat atas nie gambar kucing yang menarik perhatian aku, nak tengok banyak lagi gambar peserta kucing yang ambik bahagian dalam cage dan pertandingan pakaian kucing nie leh la tengok kat facebook The Official Site of Kelab Kucing Malaysia.  Banyak jugak kategori yang dipertandingan dan banyak jugak hadiah yang disediakan oleh Sponsor Cat Show nie iaitu 1st Choice...nie pertama kali aku dengar makanan kucing 1st Choice nie yang Super Premium nie...
                  Gambar kat atas nie di antara banyak-banyak kucing yang ada nie yang menarik perhatian aku..comei sesangat la teringin sungguh nak memilikinya, tak tau nama pa tapi umur dalam 5 bulan macam tu hidung penyet dan manja sesangat la aku minat sungguh la tak tau bila mampu nak dimiliki..tanya adik tuan punya kucing nie dia cakap juai RM2500.00 mahalnya.....

                Nie gambar kucing yang aku close up dekat cket..comei....love u la si kucing..aku akan ingat dan berharap sangat satu hari nanti dapat memiliki kucing hidup penyet nie yang berharga ribuan ringgit nie..Aduh......mampu kah aku untuk memilikimu...........

RADIX FRIED CHICKEN (RFC)

                Sebelum pulang ke rumah singgah jap kat RFC untuk makan coz lama jugak tunggu pertandingan kucing tadi..Apa lagi aku, mak dan akak order ayam goreng yang set ada tiga ketul ayam perasa Herb harga dalam RM 10.95 dan Set nasi Herb harganya RM 6.95 ja..boleh tahan jugak bedai ja la..hehheee....Nie pertama kali aku rasa RFC nie ok la jugak keluaran bumiputra nie......so jangan lupa try.....lain rasanya dari KFC...

0 comments:

Post a Comment