Pages

MaSYgHuL (SuKa DuKa) HaTiKu.........

HiDuPku........PeRjaLaNaNku.........DeStinAsiku......

Muqaddimah

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيم (Bismi Llâhi r-rahmâni r-rahîm)

"Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani"

My Life......Hidupku
My Journey......Perjalananku
My Destinations..........Destinasiku

Sedihku sakitku ku terima,Ku rela ku pasrah jalanku,Ini suratan aku dicuba,Demi rahmat-Mu ku memohon

Kenapa susah untuk memaafkan dan kenapa susah lagi untuk melupakannya....

Sunday, October 23, 2011

LuNcH di ReStOrAn SeJaTi GeMiLaNg PeRdA...

Restoran Sejati Gemilang Bandar Perda, Bukit Mertajam

              Pada Sabtu, 22 Oktober 2011 aku, mak ngan akak nak makan tengahari kat luar..so mula tingin nak makan tomyam so gi la dulu cari BM Tomyam & Seafood tapi sedih tak buka la pulak so pa lagi tercari-cari la kedai lain yang berdekatan..akak lak tunjuk Restoran Sejati Gemilang yang tak jauh dari BM Tomyam & Seafood jugak so pa lagi parking dan try la pi.... Kami sampai dalam kui 1 tghari macam tu masa sampai tu ramai jugak orang yang makan kat situ dan ada yang bungkus lauk pauk untuk dibawa pulang.  Yang special kat sini adalah ikan bakar, ayam bakar dan daging bakar...

                 Kat atas nie makanan yang kami pilih untuk tengahari nie di Restoran Sejati Gemilang kat Bandar Perda tak jauh dari Petronas tu.... Mungkin nie pertama kali dan terakhir kali kot pi kedai nie...memang ramai orang tapi lauk pauk tak banyak pun macam depa nie malas nak masak ja sedih...sepatutnya dah ramai orang masa tengahari tu depa kena tambahkan lagi la lauk pauk tapi sedih tul tak banyak lagi yang tinggai untuk kami...ikan, ayam bakar pun baru duk atas bara api lagi....tunggu ayam dan daging bakar pun lambat siap...memang sedih sangat pas tu lepas dah pilih yang kat atas nie aku suh la ada abang pekerja kat situ kot suh dia kira leh lak dia tanya dah ambik habis ka coz mungkin dia nampak akak tak dak tepi aku cuma ada nasi dia..so pa lagi dia leh blah macam tu ja...sedih aku, selalu aku gi kedai makan lain ok ja dia kira walaupun ada tambahan lauk yang akan dikira last nanti..bukan pa aku dah lapar dah mak aku pun dah tak sabar nak makan leh lak dia blah tak nak kira, sedih aku.....cian mak aku...kami tunggu daging bakar ja yang lambat sangat so ingat nak makan dulu so suruh la dia kira dulu nanti daging tu bagi tau lain...terpaksa la aku ngan mak tunggu daging bakar yang lambat sangat nak masak di atas bara api tu....Sedih aku.....pas setle daging bakar tu baru panggil adik lain suh mai kira tp dia panggil yang laki tu jugak la tapi aku wat kering ja malas nak tengok muka dia, hahahaa...Sedih tul...tapi nasib la makanan leh tahan jugak dan harga pun leh tahan jugak tak mahal sangat....Sedih tak dapat makan tomyam favourite aku...lain kali la cari tomyam.....

0 comments:

Post a Comment