Pages

MaSYgHuL (SuKa DuKa) HaTiKu.........

HiDuPku........PeRjaLaNaNku.........DeStinAsiku......

Muqaddimah

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيم (Bismi Llâhi r-rahmâni r-rahîm)

"Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani"

My Life......Hidupku
My Journey......Perjalananku
My Destinations..........Destinasiku

Sedihku sakitku ku terima,Ku rela ku pasrah jalanku,Ini suratan aku dicuba,Demi rahmat-Mu ku memohon

Kenapa susah untuk memaafkan dan kenapa susah lagi untuk melupakannya....

Sunday, April 15, 2012

KuRsUs UmRaH di PeJaBat AnDaLuSia SeBeRaNg JaYa......

            Baru-baru nie pada 31hb Mac yang lalu aku, akak dan mak telah menghadiri kursus umrah yang diadakan di Pejabat Andalusia di Seberang Jaya dari jam 9.00 pagi sehinggan 1.00 tengah hari...Kursus umrah ini  diadakan 2 minggu sekali di pejabat tersebut...masa aku gi dengar kursus nie ramai jugak la yang hadir untuk mendengar cara-cara untuk menjalai ibadah umrah di tanah suci Mekah....Banyak jugak yang aku dapat pelajari daripada ustaz yang memberi ceramah pada hari tersebut...dalam masa 4 jam sahaja kami dah belajar cara nak mengerjakan umrah tapi rasa macam tak berapa faham jugak... Insyallah aku akan datang lagi untuk mendalami dengan lebih lagi cara nak mengerjakan umrah...
Di antara yang aku dapat ialah :-
                        * Sunat membawa duit lebih semasa ke Mekah supaya
                           senang nak wat pa pun
                        * Memperbanyakkan derma kat sana
                        * Jangan marah - marah atau bertelagah ngan orang arab kat sana
                        * Jangan ditegur yang bukan - bukan dan mulut kena jaga
Yang penting sekali ustaz tu pesan kita kena banyak - banyak sabar bila berada kat sana...Ikhlas mengerjakan ibadah umrah dan berdamping dengan Allah ...Khusyuk dan Tawaduk mengerjakannya...........

0 comments:

Post a Comment