Pages

MaSYgHuL (SuKa DuKa) HaTiKu.........

HiDuPku........PeRjaLaNaNku.........DeStinAsiku......

Muqaddimah

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيم (Bismi Llâhi r-rahmâni r-rahîm)

"Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani"

My Life......Hidupku
My Journey......Perjalananku
My Destinations..........Destinasiku

Sedihku sakitku ku terima,Ku rela ku pasrah jalanku,Ini suratan aku dicuba,Demi rahmat-Mu ku memohon

Kenapa susah untuk memaafkan dan kenapa susah lagi untuk melupakannya....

Sunday, September 11, 2011

MaJLiS RuMaH TeRbUkA MaLaYsiA AiDiLfiTri - MeRdEka 2011

            Hari nie Ahad, 11 September 2011 telah di adakan Majlis Rumah Terbuka Malaysia Aidilfitri - Merdeka tahun 2011 di Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu dekat ja dengan rumah aku..Memandangkan mak macam teringin ja nak pi aku ngan akak merendah jugak la jalan yang jem giler ari nie.. Selalunya dalam 10 minit ka dah leh sampai Guar Perahu dari rumah aku tapi ari nie memakan masa dekat-dekat 2 jam untuk sampai ke tempat yang nak di tuju untuk tengok PM kita...Memandangkan aku kuar rumah kui 11 lebih sampai kui 1 lebih so tak dapat nak tengok PM pun disebabkan kesesakan yang sangat luar biasa ari nie..kecewa bercampur stress berada dalam kereta terlalu lama...

Di atas nie keadaan jalan raya yang jem giler la ari nie yang terpaksa kami tempuh coz dah tingin nak pi jugak

       Bila sampai kat jalan yang berdekatan dengan Sekolah Menengah Kebangsaan Guar Perahu nie yang kami nampak di kiri kanan jalan raya..aku terfikir sejenak yang aku nie nak pi mengundi Pilihanraya ka aku nak gi Jamuan Raya Aidilfitri nie..ish..ish..dahsyat sungguh....Bendera di kiri kanan jalan raya...
                Nie ha muka mak aku yang stress giler tadi nak sampai ke Majlis Rumah Terbuka nie..cian mak aku..tak pa la mak sampai jugak tempat yang mak tingin nak pi.. Dah sampai kat pintu pagar Sek Men Keb Guar Perahu tu mak terpaksa menerima tolakan budak budak muda coz berebut nak masuk n kuar pintu pagar satu tu ja....Sampai kat dalam apa  lagi ambik dulu teh tarik panas dari 'Dairy Champ' dulu basah tekak yang kering duk dalam kereta terlalu lama.

           Lepas minum secawan teh tarik Dairy Champ tu kami pun berjalan la ke depan tempat tersedianya makanan untuk semua tetamu tapi kecewa betoi nampak pinggan mangkuk n cawan yang kosong ja macam kat atas nie..aku dah mula ingat yang makanan semua dah habis so ingat nak patah balik ja tapi akak ajak ke depan tempat tersedianya kerusi dan meja untuk para tetamu...
             Banyak jugak khemah yang tersedianya makanan kat tepi padang nie tapi sayang padang rumput tu becak/lecah yang teruk so semua tertumpu di tepi ja..terpaksa redah jugak lecah/becak tu cian kasut aku yang cantik..heheeee.....

Nie tempat Char Keteow yang beratur panjang so malas nak tunggu......

                 Akhirnya dapat jugak nasi daging dan mee rebus untuk kami petang nie di Rumah Terbuka Malaysia nie...sambil dengar lagu raya dari M. Nasir dan Jaclynn Victor..pas makan pa lagi balik la rumah..Alhamdulilah balik jalan dah tak jem lagi......


0 comments:

Post a Comment